Jeroen Smit (dagvoorzitter)

Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken ‘Het drama Ahold’, ‘De Prooi: Blinde trots breekt ABN Amro’ en 'Het grote gevecht'. Jeroen studeerde Bedrijfskunde in Groningen en begon zijn carrière in de consultancy. In 1990 maakte hij de overstap naar de journalistiek. Hij werkte als redacteur bij het Financiële Dagblad en als chef economie bij het Algemeen Dagblad. In 1998 werd hij hoofdredacteur en uitgever van FEM/De Week. Daarnaast was hij docent Postdoctorale Opleiding Journalistiek aan de Erasmus Universiteit, werkte hij in verschillende hoedanigheden mee aan televisie en radioprogramma’s.

 

Erica Harpe

Erica Harpe, leiderschapsdeskundige, facilitator en trainer pioniert de laatste 15 jaar samen met diverse wereldwijde organisaties, op zoek naar wat nieuwe leiders nodig hebben in deze transformatie. Met een business - (bankier en jurist) en buitenland achtergrond. In een experimentele setting (denk Otto Scharmer’s learning labs), vinden we samen antwoorden. Vanuit een integraal perspectief, werkend met o.a. Theory U, Integral Theory, systemisch werk zoals Opstellingen en Transformational Presence, en Leadership Embodiment. Ze schreef er ‘Reinventing Ourselves’ over.

 

Kees de Kort

Kees de Kort is macro-econoom, journalist en beurscommentator. Voor BNR-nieuwsradio verzorgt hij als columnist dagelijks het laatste nieuws, ontwikkelingen en verwachtingen met betrekking tot de beurzen en economie met zijn column ‘De Kort door de Bocht’. Een lezing van Kees is toegankelijk, leerzaam, onderhoudend en inspirerend. Hij praat gepassioneerd over onderwerpen als: -wereldwijde-economie, financiële markten, de Euro, Brexit, Europa, beleggen, pensioenen en naar de nabije toekomst van Nederland en Europa.

 

Prof. dr. Bob de Wit

Prof. dr. Bob de Wit is auteur van de wereldwijde bestseller Strategy: An international perspective, hoogleraar Strategisch Leiderschap aan Nyenrode Business Universiteit, oprichter van het Rotterdamse strategieadviesbureau Strategy Works, en lid van tal van adviesraden en editorial boards. Zijn persoonlijke missie is het combineren van ‘academic rigor’ en ‘practical relevance’.

 

 

Brenno de Winter

Al op jonge leeftijd was Brenno de Winter bezig met computers en het maken van software. Via de ICT ging hij 15 jaar als onderzoeksjournalist aan de slag. Hij kraakte de OV-chipkaart, legde veel falen bloot en werd journalist van het jaar 2011. Met onderzoek naar meer dan 2.000 datalekken, het helpen van tientallen organisaties is hij zeer bedreven in het leren van fouten en bemoedigen om de juiste stappen te zetten. Hij is een kundige, humorvolle, gedreven spreker en adviseur.

 

 

Maarten van der Weijden

Maarten van der Weijden is een veelgevraagd spreker en vertelt in zijn presentaties open en gepassioneerd over zijn bijzondere carrière. Onderwerpen als doorzettingsvermogen, ambitie, het omgaan met tegenslagen, innovatie en succesvol samenwerken komen uitgebreid aan bod. Mede door de carrière die Maarten heeft gehad bij Unilever als financial manager weet Maarten tevens uitstekend de link tussen topsport en bedrijfsleven te leggen.